AdWords specialist

Google AdWords is het grootste advertentieplatform van dit moment. Het is ontwikkeld door Google zelf en is tevens de grootste inkomstenbron van Google. Het platform is voor iedereen toegankelijk met als doel om extra omzet te genereren. Zelf is dit moeilijk in te richten omdat het platform niet eenvoudig te gebruiken is. Je kunt dit uitbesteden door een Google AdWords specialist in te huren om vervolgens een campagne op te zetten. Deze Google AdWords specialisten werken als freelancers en in bedrijven. Hieronder zal verder worden toegelicht wat het platform is en hoe je hiermee meer omzet kan genereren.

adwords

adwords

Hoe werkt Google AdWords

Google AdWords werkt heel simpel. Google heeft het voordeel dat zij elke dag enorm veel informatie krijgt uit bijvoorbeeld zoekopdrachten van mensen die gebruik maken van het internet. Op deze manier kan Google veel analyseren en kan Google hierop inspelen. Google laat bedrijven adverteren gelinkt aan zoekwoorden. Een voorbeeld hiervan kan zijn dat iemand continu op zoek is naar het kopen van auto’s. Google meet die activiteit en kan dan advertenties tevoorschijn laten komen over auto’s. Het voordeel hiervan is dat de adverteerder heel gericht adverteert. Het heeft geen nut als iemand een advertentie ziet over auto’s maar hier helemaal niet naar op zoek is, dit kan bijvoorbeeld gebeuren als je in de krant adverteert. Google AdWords zorgt ervoor dat er alleen relevante advertenties worden getoond.

De kosten van een campagne

De kosten van een campagne kunnen erg uiteenlopen. Als eerste moet je een Google AdWords specialist inhuren en dit brengt de benodigde kosten met zich mee. De betreffende specialist zal samen met jou kijken naar hoe jij het beste kunt adverteren. Het adverteren op de juiste zoekwoorden is van essentieel belang om de juiste doelgroep te bereiken. Vervolgens betaal je voor elke hit op jouw advertentie een bepaald bedrag. Dit bedrag wordt bepaald door een soort veilig systeem. Er zal veel vaker gezocht worden op bijvoorbeeld ‘auto kopen’ dan op ‘rode auto kopen’. Dit maakt dat er veel meer hits komen op het woord auto kopen waardoor het betreffende zoekwoord ook duurder wordt om te adverteren. De prijs per hit verschillen heel erg per zoekwoord. Dit kan beginnen bij 0,01 euro per hit en kan oplopen tot wel 50 euro per hit!  

Zelf de prijs bepalen

Misschien ben je geschrokken dat bepaalde zoekwoorden 50 euro kosten. Gelukkig is het als adverteerder mogelijk om zelf te bepalen hoeveel geld je wilt uitgeven aan jouw campagne. Je kan net als bij een veilig zelf een maximaal bedrag instellen. Dit zorgt ervoor dat jij precies weet hoeveel je kwijt bent aan je campagne. Wil je de prijs omhoog gooien? Geen probleem dit kan te allen tijde.

Adwords specialist

Het is belangrijk om een betrouwbare AdWords specialist in te huren. Iedereen kan in principe deze dienst leveren, maar het is belangrijk om iemand te kiezen die ervaring heeft. Het is zeker aan te raden om te kijken of een partij betrouwbaar is. Dit kun je meten door het opvragen van recensies. Hierbij is het belangrijk dat de specialist voldoende kennis heeft over online marketing en voornamelijk op het gebied van SEA of terwijl Google AdWords.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

Wij gebruiken cookies voor de volgende redenen:

Functioneel Noodzakelijk voor het functioneren van de website (vereist)

Statistieken Voor analyse doeleinden om de website te verbeteren (vereist)

Social Media Voor het laten functioneren van like buttons

Advertenties Om bij te houden welke advertenties je al hebt gezien en hoe vaak

Interesses Om informatie en advertenties zoveel mogelijk te laten aansluiten bij je interesses

Voorwaarden
Disclaimer
Privacy

Verwijder je cookies uit je browser dan kan je keuze niet worden herkend en zal je opnieuw over het gebruik van cookies worden geïnformeerd en om toestemming worden gevraagd.

Sluiten